Zaloguj się | Zarejestruj się

LUX MAGAZYN 27 banner

 

 

Firma Osram opublikowała w zeszłym tygodniu sprawozdanie finansowe za czwarty kwartał roku 2013, pokazując dochód netto znacznie poniżej oczekiwań.

 

Wydzielona w zeszłym roku z grupy Siemens, firma Osram jest w trakcie przeprowadzania programu oszczędnościowego, obejmującego prawie 8-tysięczną redukcję miejsc pracy. Choć wynik netto spółki okazał się zyskiem wynoszącym 12 mln euro, co w porównaniu z 29 mln euro straty w roku poprzednim wydaje się na pierwszy rzut oka dobrym wynikiem, jest to jednak mniej niż połowa z 28 mln euro zysku, jaki prognozowali analitycy.

 

Olaf Berlien

 

Osram ogłosił również powołanie owego prezesa, którym został Olaf Berlien. Od stycznia 2015 roku zastąpi on na stanowisku Wolfganga Dehena. Spółka zapewnia, że zmiana nie była podyktowana trudną sytuacją przedsiębiorstwa, jednak czas, w którym zmiana została przeprowadzona budzi wiele wątpliwości.

Przychody kwartalne pozostały na prawie niezmienionym poziomie 1.335 miliardów euro w zestawieniu z 1.332 miliardami z zeszłego roku, sprzedaż za cały rok zmniejszyła się o 2.8 % do 5.142 miliardów euro. 

 

W ubiegłym roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił program SOWA. Jego celem jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla pochodzącego z sektora energetycznego. Na modernizację instalacji w gminach przeznaczony został budżet 356 mln zł. Niedawno zakończył się pierwszy konkurs w ramach tego projektu.

 

alt

 

Program, którego okres wdrażania zaplanowany został na lata 2013-2017, jest dedykowany jednostkom samorządu terytorialnego posiadającym tytuł do dysponowania infrastrukturą oświetlenia ulicznego. Budżet zakłada dofinansowanie dla gmin w formie dotacji i pożyczek. Maksymalnie można otrzymać 15 mln zł na pokrycie 45 proc. kosztów kwalifikowanych oraz 18,3 mln zł pożyczki na pozostałą część modernizacji. Spłata rozłożona jest na 10 lat z karencją zwrotu na półtora roku od czasu zakończenia inwestycji. W opublikowanych na stronie NFOŚiGW listach do pierwszej części konkursu zakwalifikowały się 34 gminy.

 

Energooszczędne zapotrzebowanie 

W Polsce oświetlenie w miejscach publicznych co roku pochłania ponad 1500 GWh i tym samym generuje znaczącą część globalnej emisji gazów cieplarnianych pochodzących z energetyki. Odpowiedzialne są za to technologie oświetleniowe stosowane w miejscach intensywnego zapotrzebowania światła. Według statystyk NFOŚiGW w kraju jest obecnie około 3,3 mln lamp ulicznych, z czego aż 65 proc. stanowią rozwiązania sodowe. Pozostała część to oświetlenie rtęciowe, żarowe czy neonowe.

 

Energooszczędny LED

Powszechna dbałość o względy ekonomiczne i środowiskowe powoduje konieczność stosowania nowoczesnych rozwiązań niosących za sobą wielki potencjał oszczędnościowy. – W programie SOWA jednym z preferowanych rozwiązań zamiany oświetlenia drogowego jest zastosowanie lamp LED. Wszystkie źródła światła starego typu charakteryzują się sprawnością na poziomie 40 proc. Około 50 proc. wykorzystywanej energii jest tracone – mówi Andrzej Nowak z firmy Luxan oferującej m.in. systemy inteligentnego zarządzania oświetleniem miejskim. Dzięki technologii LED można tego uniknąć, zyskując bardzo wysoką wydajność i relatywnie krótki okres zwrotu poniesionych kosztów – dodaje.

 

altEnergooszczędny plan

Zarówno aspekty ekologiczne, jak i dążenie do oszczędności sprawiają, że połowa polskich gmin planuje modernizację oświetlenia ulicznego w ciągu najbliższych pięciu lat. Podstawą udziału w programie SOWA jest przeprowadzenie audytu oświetlenia, spełnienie normy PN-EN 13201 polegającej na modernizacji oświetlenia (m.in. wymiana źródeł światła, zapłonników, kabli zasilających, słupów) oraz montaż urządzeń do inteligentnego sterowania. Ponadto niezbędne jest uzyskanie minimum pięciu lat gwarancji na wykonaną instalację oraz ograniczenie emisji CO2 o co najmniej 40 proc.

Program SOWA stanowi odpowiedź na potrzebę oszczędności energetycznej, którą polska gospodarka silnie odczuwa. Inicjatywa NFOŚiGW dla efektywności wymaga jednak wsparcia gminnych decydentów, a także producentów oświetlenia. Edukacja w tym zakresie może zaowocować nie tylko korzyściami finansowymi dla lokalnych budżetów, ale także lepszym stanem środowiska naturalnego.

Trwają przygotowania do V Międzynarodowych Targów Wyposażenia, Technologii i Usług dla Handlu RetailShow 2014, które odbędą się 19 i 20 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Modelowy Sklep, który został zaprojektowany w oparciu o światowe trendy, będzie znajdował się w centralnym punkcie hali. Z kolei towarzyszący targom konkurs „Innowacje Handlu 2014” wyłoni najnowocześniejsze produkty branży handlowej.

 

alt

 

 

Targi RetailShow to największe wydarzenie branży handlowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Firmy zaprezentują tam najnowsze produkty i rozwiązania niezbędne do wyposażenia i aranżacji placówek handlowych. Wystawcy będą mieli możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów z osobami zarządzającymi w sieciach handlowych: spożywczych, odzieżowych, RTV/AGD, budowlanych i wyposażenia wnętrz, drogeryjnych i salonikach prasowych, a także sieciach sklepów przy stacjach paliw. Targi odwiedzają także osoby prowadzące niezależne placówki handlowe, zarządcy i najemcy centrów handlowych, przedstawiciele firm dostarczających wyposażenie dla sklepów oraz lokalni dystrybutorzy.

 

Od regałów po aromamarketing - wszystko dla sklepów

Targi RetailShow umożliwiają producentom i dystrybutorom dotarcie z ofertą do szerokiego grona branżowych klientów. Wystawcy zaprezentują oświetlenie oraz pełen wachlarz mebli: od regałów sklepowych, mebli chłodniczych i magazynowych, po meble dla butików, a także kasy, wagi, oprogramowanie dla handlu, czytniki i drukarki kodów kreskowych, drukarki fiskalne oraz systemy zabezpieczeń, kontroli dostępu i obsługi płatności. Poza tym dostępne będą systemy komunikacji bezprzewodowej i mobilnej, lojalnościowe, geolokacyjne, liczenia klientów, a także digital signage. Odwiedzający będą też mogli dokonać przeglądu oferty wystawców w zakresie wyposażenia sklepów: od wózków sklepowych i magazynowych, boksów kasowych, poprzez systemy prowadzenia klienta, klimatyzację i wentylację, systemy parkingowe, materiały POS i display, systemy identyfikacji wizualnej, po aroma- i audiomarketing, merchandising i systemy franczyzowe. Obecni będą producenci i dystrybutorzy systemów informatycznych dla branży handlowej w obszarach zakupów, sprzedaży, marketingu, logistyki czy księgowości, jak też rozwiązań sprzedażowych za pomocą kanałów e-commerce & mobile.

 

Modelowy Sklep - nowości produktowe i światowe trendy w projektowaniu

altPośrodku hali wystawienniczej zlokalizowany będzie Modelowy Sklep (The Perfect Store) o powierzchni 200 mkw. W realnych warunkach pokazane zostaną rozwiązania konkurencyjnych firm, które potencjalni nabywcy będą mogli od razu porównać. Dla wystawców to okazja do praktycznego zaprezentowania produktów oraz bezpośredniej rozmowy z klientem.

Nowościami w tegorocznym Modelowym Sklepie będą: stoisko samoobsługowe z kawą i miejscem do odpoczynku, punkt „food to go”, regały systemowe i ekspozytory dla wybranych produktów oraz usługi komplementarne, tj. Lotto, punkt dystrybucji paczek i kart podarunkowych. W Modelowym Sklepie zaprezentowane będą także najnowsze systemy fiskalne, ważące, systemy płatności, zabezpieczeń, analizy                                                                     ruchu, POS oraz rozwiązania oświetleniowe.

 

Modelowy Sklep to również okazja do przyjrzenia się najnowszym światowym trendom w projektowaniu powierzchni handlowych. Autorka projektu, Ewa Gawroniak-Olejniczak z firmy Ego-Studio, podkreśla, że w tegorocznej aranżacji zostaną wykorzystane naturalne materiały wykończeniowe. Odpowiednio połączone z innymi elementami wystroju, np. oświetleniem i grafiką, pomogą stworzyć atmosferę sprzyjającą zakupom. – W Modelowym Sklepie pokażemy jak ważne jest pierwsze wrażenie przy wejściu oraz jak poprzez aranżację sklepu budować pozytywne relacje z klientem. Podpowiemy także jak wyeksponować poszczególne działy w sklepie o małej powierzchni – zachęca projektantka.  

 

 

alt

 

 

alt

 

 

Konkurs „Innowacje Handlu 2014”

Targom RetailShow towarzyszy konkurs „Innowacje Handlu 2014”. Wyłoni on najlepsze urządzenia, produkty i usługi w 11 kategoriach: systemy i technologie IT; projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych; oświetlenie, kasy fiskalne i wagi; drukarki, skanery, kolektory, POS; programy lojalnościowe; e-commerce & mobile; ochrona i systemy zabezpieczeń; systemy marketingowe, POS i digital signage; systemy franczyzowe dla handlu oraz logistyka i magazyn. Laureaci będą mogli posługiwać się logotypem „Innowacja Handlu 2014”, a także dokonać prezentacji nagrodzonych produktów podczas Retail Innovations Theatre, który odbędzie się drugiego dnia targów. Firmy zainteresowane udziałem w konkursie mogą zgłaszać się do 30 września br.

 

Informacje praktyczne

V Targi RetailShow odbędą się w dniach 19-20 listopada 2014 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska Sp. z o.o. Sp. k. Wstęp na targi jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej lub w recepcji w dniu targów.

Więcej informacji: www.retailshow.pl.

***

Kontakt dla mediów:

 

Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations, tel. + 48 601 99 10 89

 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Wojciech Smoktunowicz, Marketing Manager ECP Polska Sp. z o.o., tel. + 48 22 865 04 42

 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Pracownicy są największą wartością każdej firmy. To właśnie ich produktywność i praca wpływa na to, czy firma wypracuje zyski. Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę z tego, że wydajność pracowników jest ważniejsza niż ponoszone koszty za media takie jak: prąd czy zużycie wody. Dlatego, aby zadbać o kondycję swoich pracowników i zapewnić im optymalne warunki do pracy, przedsiębiorstwa przenoszą się do zielonych biur. Nie bez znaczenia jest też czynnik ekonomiczny – możliwość obniżenia kosztów eksploatacji nawet o kilkadziesiąt procent.

 

alt

 

Praca biurowa często może negatywnie wpływać na zdrowie pracowników. Długie i niewłaściwie siedzenie za biurkiem może niekorzystnie wpłynąć na kręgosłup, natomiast ciągła praca przy komputerze na pogorszenie wzroku. Obniża to produktywność załogi firmy. Z tego powodu, wiele firm inwestuje w przeprowadzkę do przestrzeni oferujących bardziej komfortowe warunki pracy.

 

Oświetlenie najważniejsze dla komfortu pracy

Niewątpliwie największe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania każdego pracownika, jego dobrego samopoczucia i efektywności wykonywanych obowiązków, ma dostęp do naturalnego oświetlenia. Promienie słoneczne pobudzają i mobilizują organizm do pracy oraz powodują, że pracownicy są mniej ospali. Przykładem biurowca, który zapewnia pracownikom wysoki komfort pracy dzięki dostępowi naturalnego światła w prawie 100% oferowanej powierzchni jest Alma Tower w Krakowie. O ile w sezonie wiosenno-letnim w ciągu dnia ilość światła sztucznego odgrywa w przypadku tego typu obiektów mniejszą rolę, to w godzinach popołudniowych i wieczornych oraz w sezonie jesienno-zimowym, pracownicy nie obędą się bez wsparcia biurowych źródeł światła. Dlatego też, aby zapobiec spadkowi energii i motywacji do działania, oświetlenie wewnątrz biur powinno być dobrej jakości i optymalnie dostosowane do przestrzeni oraz potrzeb użytkowników.  

 

„W czerwcu bieżącego roku przenieśliśmy się ze starej kamienicy umiejscowionej na Kazimierzu w Krakowie do biurowca Alma Tower realizowanego zgodnie z założeniami certyfikacji LEED” – mówi Marcin Rydz, Dyrektor Inwestycyjny Vistula Group, do której należą m.in. takie marki jak Vistula, W.KRUK czy Wólczanka. „Zależało nam na zwiększeniu standardów warunków pracy dla naszego personelu oraz komfortu i prestiżu pod kątem odwiedzających nas klientów”.

 altalt

Zalety dobrze dobranego dla biura oświetlenia 

Dla Vistula Group istotnym czynnikiem podnoszącym standard i polepszającym warunki pracy w nowym biurze jest oświetlenie LED od GE Lighting. Pół roku wcześniej, spółka zainwestowała w podobne energooszczędne rozwiązania w salonach Vistuli i W.KRUK. Wówczas oświetlenie odgrywało istotny element budowania nastroju i właściwej ekspozycji kolekcji, a jego walory doceniają zarówno personel, jak i odwiedzający klienci. W przypadku nowego biura, ze względu na wizyty kontrahentów i klientów, nowe oświetlenie także stanowi ważny element dekoracyjny.

 

Istnieje kilka walorów oświetlenia LED, które mają wpływ na zwiększenie komfortu pracy użytkowników. Po pierwsze, dzięki niemu można dobrać odpowiedni poziom natężenia oświetlenia, czyli gęstość strumienia świetlnego padającego na daną powierzchnię oraz równomierność światła. Dodatkowo, bardzo ważne jest zainstalowanie rozwiązań, które nie powodują zjawiska olśnienia, męczącego wzrok. Po trzecie, istotny jest także wskaźnik oddawania barw (RA) oraz temperatura barwowa.

Wartość wskaźnika oddawania barw w technologii zainstalowanej w biurze Vistula Group wynosi powyżej 80. Dzięki temu, kolory oświetlonych przedmiotów są bardziej naturalne a światło przez nie wytwarzane korzystnie wpływa na samopoczucie osób, które tam przebywają. Ze względu na duże przeszklone powierzchnie biurowca Alma Tower, zastosowane rozwiązania mają temperaturę barwową 4000 kelwinów, poprzez co oprawy imitują wewnątrz światło dzienne i nie ma dużego dysonansu między światłem naturalnym a sztucznym”.

 

Duże oszczędności 

Dla firmy Vistula Group, przejście na oświetlenie LED podyktowane było także możliwością obniżenia rachunków za oświetlenie nawet o 35% w stosunku do konwencjonalnych źródeł światła. Ważna była również gwarancja bezawaryjności i bezobsługowości technologii przez co najmniej pięć lat. Z racji mniejszego zużycia energii na oświetlenie, zwrot z inwestycji nastąpi w ciągu zaledwie 1,5 roku. Dlatego też spółka zadecydowała, że kolejno modernizowane oraz nowopowstające salony grupy również będą wyposażone w rozwiązania LED.

Przed nami kolejna - już 27. edycja Międzynarodowych Energetycznych Targów Bielskich ENERGETAB 2014, które odbędą się w dniach: od 16 do 18 września br.

 

 

Na tegoroczne targi ENERGETAB 2014 wpłynęły zgłoszenia od około 700 wystawców z 20 krajów Europy i Azji, którzy pragną zademonstrować swoje najnowsze produkty dla modernizującej się polskiej energetyki. Wśród wystawców spotkamy zarówno dobrze znane międzynarodowe korporacje dostarczające pełny wachlarz produktów na globalne rynki, jak też większość liczących się na polskim rynku dostawców najbardziej zaawansowanych technologicznie maszyn, urządzeń i aparatów, służących niezawodnemu wytwarzaniu i dostarczaniu energii elektrycznej. Coraz więcej eksponowanych produktów związanych jest z podnoszeniem efektywności energetycznej wytwarzania bądź użytkowania energii oraz z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii.

 

Zakres tematyczny ekspozycji targowej jest bardzo obszerny i obejmuje: wytwarzanie, przesyłanie i dystrybucję energii elektrycznej i cieplnej, elementy i aparaturę elektrotechniki, systemy automatyki i sterowania a także specjalistyczne narzędzia i pojazdy oraz usługi związane z powyższymi branżami.

ENERGETAB to najliczniej odwiedzane targi przez profesjonalistów z branży i doskonałe miejsce promocji i budowy wizerunku firmy, umożliwiające jednoczesne spotkania producentów z klientami a także kooperantami czy nawet konkurentami.

 

Najnowsze, prezentowane na targach produkty, tj. urządzenia, aparaty, osprzęt czy technologie bądź systemy informatyczne, wystawcy mogą zgłaszać do konkursu targowego. Mają one szansę zdobyć, cieszące się bardzo wysokim prestiżem, wyróżnienia. Decyzję o przyznaniu wyróżnienia i jego kategorii podejmuje Komisja Konkursowa, którą tworzą eksperci partnerów targów. Ogłoszenie decyzji Komisji Konkursowej nastąpi w godzinach popołudniowych pierwszego dnia Targów.

 

Licznie reprezentowane na targach są media, szczególnie branżowe czasopisma i portale internetowe. Targom będą też towarzyszyły konferencje, seminaria i specjalne prezentacje przygotowane przez wystawców. Organizatorzy spodziewają się, że targi ENERGETAB 2014 kolejny raz potwierdzą swój prymat wśród największych i najliczniej odwiedzanych targów branży energetycznej w środkowej Europie.

 

Program targów oraz inne przydatne informacje są na bieżąco aktualizowane na stronie www.energetab.pl.

 

  

 

  

 

Na tegoroczne targi ENERGETAB 2014 zapraszamy do ZIAD Bielsko-Biała S.A. (Al. Armii Krajowej 220) w dniach 16 i 17 wrześniaw godz. od 9:00 do 17:00, natomiast 18 wrześniaw godz. od 9:00 do 15:00.

 

Tradycyjnie już na targi wstęp jest bezpłatny.

 

 DOŁĄCZ DO NAS

  

 icon-facebook  icon-twitter  icon-in  icon-youtube 

  issuu logo

PARTNERZY

Strona wykorzystuje pliki cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij