Zaloguj się | Zarejestruj się

LUX MAGAZYN 24 2017-banner

 

 

 

 

Światło odgrywa centralną rolę w branży retail. Pozwala skupić uwagę klientów na produktach, podkreślać ich barwy i wyostrzać kontrasty. Chęć wykorzystania tych właściwości towarzyszyła modernizacji oświetlenia w jednym z salonów firmy WMF.

 

Wydany przez organizację przyznającą certyfikaty BREEAM poradnik „The essential guide to retail lightning” wyróżnia oświetlenie jako kluczowy czynnik tworzący atmosferę obiektów handlowych. Publikacja przypisuje mu niebagatelną rolę w procesie przyciągania klientów do sklepu, optymalnej ekspozycji produktów oraz wsparcia sprzedaży przez oddziaływanie na zachowania konsumenckie. W dokumencie znajdują się zarówno wytyczne dla projektantów oświetlenia dotyczące konkretnych przestrzeni handlowych, jak i bardziej ogólne wskazówki ułatwiające poprawę wydajności i skuteczności opraw. Jedną z najbardziej uniwersalnych spośród zawartych w przewodniku porad jest zalecenie zastąpienia opraw halogenowych rozwiązaniami w technologii LED bądź ceramicznymi lampami metalohalogenkowymi. Nie tylko zapewniają one zwiększenie efektywności energetycznej, ale także dają znacząco szersze możliwości dopasowania oświetlenia akcentującego do specyfiki sprzedawanych produktów. WMF Group, potentat rynku wyposażenia kuchennego, postanowił przetestować te rozwiązania w swoich salonach.

 

WMF Group – zakres działalności

Początki historii WMF sięgają 1853 roku, kiedy w nowopowstałej fabryce „Straub & Schweizer“ rozpoczęto produkcję towarów metalowych. Od tego czasu firma znacząco poszerzyła zakres działalności, stając się kompleksowym dostawcą wyposażenia kuchennego dla konsumentów indywidualnych i branży HoReCa. Do grupy należą marki WMF, Silit, Kaiser, Schaerer oraz HEPP, a jej oferta obejmuje sztućce, naczynia, garnki, noże, formy do pieczenia i elektryczne urządzenia, takie jak miksery, czajniki czy blendery.

 

Firma zatrudnia 6 000 pracowników i wypracowuje przychody przekraczające miliard euro rocznie. Sieć handlowa przedsiębiorstwa jest najintensywniej rozwinięta w Niemczech - na rynek ten trafia 54% produkcji. W 2014 r. firma zdecydowała się jednak na podjęcie działań mających na celu zwiększenie skali eksportu do 80%. W tym samym roku WMF postanowiło przetestować w swoich salonach nowy koncept oświetlenia, bazujący na technologii LED.

 

Realizacja w Fuldzie

Na miejsce testów nowoczesnych źródeł diodowych wybrano salon w Fuldzie. Zadanie estetycznego wyeksponowania sztućców, naczyń i innych produktów powierzono firmie Oktalite - należącej do grupy TRILUX jednostce wyspecjalizowanej w oświetleniu dla branży retail. – W obiekcie postanowiono zastosować połączenie oświetlenia ogólnego z akcentującym. Jako oświetlenie ogólne posłużyły oprawy do wbudowania Oktalite VICO o strumieniu świetlnym na poziomie 2 200 lumenów, emitujące światło w kolorze ciepłej bieli o temperaturze barwowej 3 000 kelvinów – mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia TRILUX Polska. – Oświetlenie akcentująceprzybrało natomiast formę „wysp tematycznych”. Do wyeksponowania atutów towarów wykorzystano tu system modułowych opraw do wbudowania serii SISTEMA.Są one dostępne w wariantach emitujących światło w temperaturze barwowej od 2 700 do 4 000 K oraz strumień świetlny od 1 000 do 4 000 lumenów. Pozwalają również na dowolne ukierunkowanie światła. Elastyczność oprawy daje duże możliwości adaptacji do specyfiki sceny. Rozwiązanie dobrze sprawdziło się więc jako sposób wizualnego wyodrębnienia poszczególnych ekspozycji na stołach i półkach w salonie w Fuldzie – tłumaczy ekspert. Takie połączenie oświetlenia akcentującego z jednolitym oświetleniem ogólnym pozwoliło stworzyć spójną atmosferę całego sklepu i wyeksponować kluczowe produkty.

 

 

 

 

 DOŁĄCZ DO NAS

  

 icon-facebook  icon-twitter  icon-in  icon-youtube 

  issuu logo

PARTNERZY

Strona wykorzystuje pliki cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij